September 02, 2011

Salam Merdeka RAYA!!!

nak tahu kenapa aku highlight raya tu?!?!
sebab aku lebih igt raya dr hari merdeka. 
(selagi aku tak menimbulkan ape2 yg boleh membawa kepda keamann negara kira ok la tu, tak mcm sesetgh org ni. ckp main sedap mulut je tanpa guna akal fikiran yg ALLAH kurniakan tu.)
ok, aku tak nak sentuh lebih2 pasal tu. huhu
nak cerita sal raya aku tahun ni.

tahun ni tak macam tahun lepas.
selalu raya pertama kat kampung aku kat sini je, iaitu : Kg. Batu Laut.
kalau tak tahu kat mne g la tanya encik google. hehe
malam raya hari tu aku dgn family bertolak dr rumah ke johor.
selalu kalau balik johor akan tdo kat umah makcik aku kat Ayer Hitam.
dorg family kecik je, bertiga je.
sekali rumah tu penuh daa dgn family aku.
mne tak nye dtg sekali semua = 10 org. hehe
mak aku plak mcm tahu2 je Wak Esah aku tak masak sgt, so mak aku dah siap2 dah bekal mkann tuk ktorg anak beranak mkn kat sne. termasuk la lauk2 'munjungan' org.
bukan ape tak nak la menyusah kn makcik aku tu, dah la dtg sekali sepuluh org. 
mne nak larat sediakan makann tuk perut2 yg kelaparan ni. ;p
dua malam tidur kat sne...

pagi hari raya ke-dua kami siap2 untuk balik beraya pula kat kampung nenek.
sampai2 je, kne siap2 teros untuk pergi beraya plak kat kampung.
jumpa atuk dgn 'mbah' sedara semua.
tahun ni g 3 rumah je. sebab kebanyakan mereka dah xde. :(
tidur semalam kat umah nenek, pagi tu siap2 tuk balik rumah.
fuh~ penat..

kat rumah pula, balik terus kne kemas2 rumah dgn isi kuih muih dalam balang tu.
hadoi...keje paling wajib kne buat la ni tiap2 tahun.
lepas tu plan lepas zohor, pergi melawat 'mbah' Siti kat Taman Equine, Sri Kembangan.
selalu 'mbah' duk kat kampung dekat dgn rumah nenek tu je.
tp sebab 'mbah' sakit, dia duduk dgn anak lelaki dia kat sne.
jauh juga la perjalann. ktorg stay sampai lewat petang.
btw SYIELA, tahun ni tak dapat jumpe amri yahya sebb raya first dekat johor.
mse aku kat johor tu Wak Satim tu dah dtg raya umah nenek aku raya pertama.
(tak leh nak riak dgn ko la tahun ni, sebab tak jumpa wpun aku tak minat amri. hehe)

ok, aku rse dah penat dah sekrg.
nt cerita lagi pasal raya. hehe.
wpun duit raya makin berkurang tiap2 tahun. :((

p/s :: gambar xde la. sebab semua dlm camera kakak dan mak aku. camera fon xde sebab rosak. nt aku letak gambar k!!

p/s/s :: tahu tak 'mbah' tu ap!??! nenek la. hehe. almaklumlaaaa org jawa. wee~