February 15, 2011

KALAU X MEDIC, ape?!?!?!?

ok. hari ni aku nak membebel lgi. wee~
rse cm da lme gle je x membebel an. :P
sbnrnye ak nak melaghokan dri je selepas report cfcs ak da siap. HOORAY!!!!!!

*faiz tlg jgn jeles<---bngga x ak mention nme ko ni. hehe

sbnrnye ak nak cte. ape aku kan jd klu  x further dlm medic ni.
aku rse ak mcm ade bakat la jd kaunselor.
xkesah la kaunselor cinta ke masalh rumahtangga ke masalah kawan ke. ape2 la 
yg penting ak mcm seswai je. ahahaha
korg2 yg bce ni plak jgn nak gelak ye.
aku serius ni. haish~
seyes ak rse aku cm bole jd sbb da ramai org yg cari aku tuk nasehat pasal cinta and persahabatan la.
even hal-hal 'private'. apekah yg private tu?!?! LOL
 klu korg x caye aku ade bukti la :P

case 1 ::

ade la sorg mamat ni. bole la dikatakn bestfriend ak. ktorg kenal sejak kecik lagy. mgkin dr dalm perut kowt. sebb mak dye ngan mak aku pon kenal. msing2 mengajar kt sekolah yg sama.huhu
alkesah. satu hari ni dye couple la dgn kwan sekolah ak jugak. tp dwong ni schoolmate mse sekolah rendah la. mamat ni bla mse form 0ne. almaklumla dpt offer g sekolah bgus an. ape la ade dgn ktorg ni.
dok sekolah pekan pon jadila.

*sebenarnye aku paling x suke gne istilah COUPLE sbb islam x galakkn. XD

terkezut den ble dpt tawu yg mamat ni dgn kawan aku tu.
sebb aku mcm x sngka la. bukan sbb aku jeles ke ap. memg seyes ak x sgka weyh.cm harem~
tp klu dua2 da suke ak support je la kan.
alkisah lagy. satu hari ni dwong cm gaduh la ape.
mamt ni plak cm nak tgglkn kawn aku atas alasan x munasabah.
ade ke patt nak tgglkn sebb ______________.
pastu aku kata la. korg baru lagy. x kenal sgt hati budi masing2.
penat la ak membebel mcm2 smpi la dye bole trima ape yg aku ckp.
hebat x aku memujuk + mengayat. hehe

alhamdulillah la mereka bahagia kot smpi skrg ni.
sbb ak da lme plak x dgr cte sal ko kan mamat. adeh~
taw la da kaya xyah la nak sombong sgt. :P

case 2 ::

yang ni plak sal cinta gak kot.
hurm byk plak permintaan. haha.
aku bukan hebat pon just nak advise and luahkan ape yg aku pk. mnde ni tuk kebaikan gak.
cte ni plak sal sorg sahabt yg lebeyh tua dr ak.
ade masalh putus cinta n x dpt nak lupekan si dia.
aku membebel la ape2 yg ptt sal cinta sume ni.

" klu da bukan jodoh kte nak wat cmne. ALLAH tu kan maha ADIL. so yakin la pada-NYA"
"kte mmg x leh lari dr perasaan tu. cbe busykan dri dgn dekatkn dri dgn ALLAH. bykkn doa."

yela klu mnde ni da mnggu perasan dan secara x langsung aktiviti harian kan x bgus tu.
kami jd rapat mse burfday dye la. hehe
dye kol2 saya. saya suke la. sbb ade kwn berborak.
yg paling aku x sgka dye sgt kagum dgn ak. lalallala~

"kte x sangka umi mcm ni. kagum la.huhu"
*oopps.terbangga plak. :P

lepas tu dye cm da ok. lepas luahkn segalanya.
bgus juga klu kte de sumone yg kte boleh luahkn ape2 yg hanya kite dan org tu je tahu. atleast mnde ni xde la nak heboh2kan. 
dye pon ade wat business kecil2an. mgkin ni la salah satu cara dye nak lupekan si dia.
dan skrg pon dye da mule bekerja. so bole la dye busy2 kn dri dgn pelajar2 baru dye.
actually, aku x nmpk ape point dwong break. mgkin satu pihak da x dpt nak teroskan kot.
rse sayang tu da xde ke. hurm~
betol la org kata sayang manusia x kekal. sayang/cinta kpd ALLAH mmg kekal abadi.
itu da jaminan DIA.

case 3 ::

cube teka sal ap!??!?!? hehe. 
kali ni plak sal family. wpun aku rse kali ni ak x byk membantu.
atleast aku ade di samping dye untuk dgr luahan hati dye.
sbb aku tahu aku pon kdg2 de maslah dgn family. *mcm entry aku yg lepas tula. :P
mmg sush klu kte de masalh dgn family. yela darah daging sndri kot.
tp seterok mne pon kte gadoh dgn adik kte ke abang kte ke mak atau ayah kte ke.
kte tetap akn cri dwong dlm ape jua keadaan.
tp x taw la klu ade yg gadoh smpi x bertegur sape n lari dr umah bagai.
aku rse klu korg wat cmtu korg rse yakin dgn dri korg yg korg sbnrnye da bole hidup berdikari.
tp hakikatnye x. korg kne igt ni. terutamanye dengan parents.
agama ISLAM tu sndri pon mengajar kte hormatkan ibu bapa. taat mereka selagi x bercanggah dgn syariat.
tegur dgn cara yg paling baek klu dwong salah.
bukan dgn meninggi suare or makian ke ap. ok?!?!?! :D
*tgk aku da bg nasehat scre x langsung lagy<---terbukti aku leh jadi kaunselor.yeah!!!!

case 4 ::

 ni mengenai masalh2 yg remaja2 cm aku ni la selalu alami.
SAHABAT
bese la tu klu gado2 an. kata pon nak bermnja dgn kawan sndri. mabuk la klu nk mnja2 dgn strangers.
xpasal2 korg kne cop GILA. huahuahuahua
nak cte lebeyh pon x ble sbb masing de masalah and opinon sndri cmne nak atasinye kan.
cme beberapa hari lepas la ak trima panggilan dr customer ni.
*phewwit. siap calling2 wat appointment lgi. :P
dye cte la masalh dye.
gado dgn besfren. payah la jugak klu nak baek kan klu mnde tu melarat. tp setinggi mne pon ego korg.
org yg merendahkan nye tuk kebaikan adalh org yg mulia.
korg nak ke korg hidup bertahun2 bersama tp x semesra dulu

pendapat aku. klu korg nak selesaikan masalh tu tlg jgn biarkan org luar yg x taw ape2 cte masuk cmpur.
yg org luar tu plak. klu bukn msalah korg tlg jgn take side mne2 and jgn nak menyemak sgt la :P
aku ckp base on pengalaman.
misalnye la. A gaduh dgn B je. tp mse nak jmpe face to face tu C yg xde kne mngena ade plak kt ctu.
at first mmg la C akn ckp. "jgn risau aku x kan take side mne2 pon."
tp percayalah. C akn terinfluence jugak.
pastu mgkina alasan la nak bg "nt klu korg smpi tarik2 rambut sume sape yg nak halang!??! tu la pentingnye aku ade nak redakan keadaan."
ok fine~ korg bole ade tp xyah ckp pape. melenkan keadaan da terok. n klu ble selesaikan la masalh tu dlm bilik tertutup. sebb klu korg nak lari pon x bole. korg kne luahkn jugak ap yg korg rase.
pendam2 nt lme2 jd hitam n busuk. da x laku la luahan tu. hehe :P
lg satu. jgn suka simpan sgt teguran korg tu. errr. phm x ape maksd ak. x phm tnye ok!!! XD
*kadang2 aku de wat gak simpan teguran ni. hehe
xleh nak elak la. :P
ok tu je kot cte sal case 4 ni. hehe

aku bukan la hebat mne just nak bgtaw je. sbb ak p0n kdg2 wat masalh gak. nak igtkn dri sndri jugak la ni kirenye ye.
to all sahabt outhere pls understand ur frens. accept them as who there are.
tp tegur la  mne yg salah tu kan. n more to add ::

aku sayang sume kwan2 aku yg aku kenal sejak aku kecil smpi la muda remaja ni. lalalala~
*hurm byk pule aku membebl sal sahabt ni :P

so korg. mmg patut x aku jd kaunselor as part time job ak. lalalala
ak kata part time sebb aku da further medic ni la. sayang la nak give up an.
*gila ape nak give up mse da nak hbis 2nd year ni. mampus kne dgn parents ak. :P

klu korang nak tawu. lame gle entry ni aku nak siapkan.
siap kuar mkn g mcD dgn faiz alip n putri lagy.hahaha



2 comments:

F@!Z said...

walawey bangga2 ade name ak
tp still x puas ati tulisan kecik gila
besaq kn sket la
n satu gi, link kan la blog ak =P

umi.farhana said...

suda. aku da link kan da